Skip to content
Ianuarie 27, 2009 / Adrian

1.700 de semne inutile

În principiu, treaba merge simplu, totul întru numele new media. Libertatea dă o exclusivitate, restul presei rămâne cu gura căscată. După câteva momente de uluială, ăia mai deştepţi de la site-urile care n-au mirosit subiectul dau semne de revenire: „Păi, hai să o luăm şi noi! Şi zicem acolo, la final, că Libertatea a scris şi a dres”.

Mă, deci pe cuvântul meu de onoare că e de tot rahatul.

Exemplu concret: Interviul cu Bogdan Rădulescu. Dăm noi prima parte a interviului luni, repede-repede, Apropo.ro (încep să înţeleg creşterea lor spectaculoasă în trafic) ia o halcă zdravănă din text şi dă link. Dar nu pe libertatea.ro, ci pe… www.showbiz.ro (un „serviciu apropo.ro”), unde mai apare altă bucată zdravănă din text. Plus poza omului. Nu-mi amintesc să fi întrebat pe cineva de aici dacă au voie.  Când, la final, apare, în sfârşit „citeşte pe libertatea.ro”, nu se mai poate pune link, că deh, e greu să arăţi sursa originală.

Dar nu doar apropo.ro. Să mai căutăm. Ce se întâmplă doctore? Şi voi? Aa, cum, şi aici la fel? Sursa: http://www.showbiz.ro.

Nu e prima oară când site-urile MediaPro fac asta. Cu http://www.stirileprotv.ro ne-am obişnuit deja. Se întâmplă zilnic. Problema nu e neapărat că iau de la noi, ci felul în care o fac. Ia uite aici. Ştirileprotv.ro dau subiectul, citând Mediafax, care de fapt făcea revista presei de la Libertatea. Uneori, se întâmplă să fie integrat şi apropo.ro sau, după caz, sport.ro în schemă. Niciodată însă sursa originală.

Dacă voi faceţi d’astea, ce pretenţii să mai ai de la restul agregatoarelor?  A, stai, de la ăştia oricum n-ai ce cere. Fură ca-n codru, tot ce apucă. Scuzaţi-mă, ştiu că sunt penibil aşteptând să se întâmple ceva normal…

P.S. In other news, www.libertatea.ro tocmai ce traversează o săptămână senzaţională. Am sărit  la 153.476 vizitatori, luni, 26 ianuarie , zi urmată de un 150.973 (marţi) şi un 147.479 (miercuri).  E noul nostru best-of, la mai bine de 15.000 de vechea performanţă, un salt fabulos, pe care aproape că nu ştiu cum să-l mai cataloghez. Şi când te gândeşti că, atunci când am început, în septembrie anul trecut, aveam 90.000 pe zi… 😀

9 comentarii

Lasă un comentariu
  1. zuzu / Ian 30 2009 3:40 pm

    Chiar vrei o lista completa cu toate materialele „agregate” de Libertatea din presa locala, unele cu link si citarea sursei (cum e normal) , altele, pur si simplu, ca si productie proprie?

  2. Andra / Ian 30 2009 3:47 pm

    Adrian, dar nu pe libertatea a aparut tipa aia de la cugetarea topless de la astia? chiar observasem ca linkurile erau puse aiurea catre siteul lor…

  3. Andra / Ian 30 2009 3:54 pm
  4. Adrian / Ian 30 2009 4:05 pm

    @ Zuzu: Da, vreau. Până să vii tu cu lista, vreau să-ţi spun eu două vorbe. Libertatea are o reţea extrem de numeroasă de corespondenţi locali, mulţi dintre ei lucrând, probabil, şi pe cont propriu. Ca atare, e posibil să apară texte fără altă sursă. Am lucrat şi în presa locală şi ştiu cum merg chestiile astea, crede-mă. Dar te rog, te aştept cu exemple concrete.

    @ Andra: Da, ştiu articolul. Dar ştii cum vine asta? scorul ar fi cumva de 7-1, adică una la noi, şapte la ei. De ce am mai da noi link, când ei nu dau şi nu au dat niciodată? Cel puţin eu nu iau un text de undeva şi-i fac trimitere pe un alt site din Ringier ca şi cum ar fi al nostru…

  5. Orlando / Ian 30 2009 4:58 pm

    Adrian,

    ne cerem scuze, vom corecta in toate articolele preluate de la voi astfel incat sa faca trimitere catre Libertatea.ro

  6. Andra / Ian 30 2009 5:48 pm

    Adrian, daca ma uit la datele de publicare ale articolelor, as zice ca „voi ati inceput”. 😀 Orlando e baiat fain daca va pune linkurile corect. 😀

  7. Adrian / Ian 30 2009 5:57 pm

    Orlando: Apreciez, sincer, foarte mult gestul tău. Mulţumesc pentru reacţie

  8. Adrian / Ian 30 2009 6:04 pm

    Andra: În textul de mai sus n-am prezentat decât cele mai recente exemple. Asta nu înseamnă că n-au fost mai multe. N-am stat să ţin o evidenţă şi să fac printscreen-uri de fiecare dată, pentru că nu mi-am dat seama din prima că se repetă. În fine, nu vreau să înceapă o ceartă de aia interminabilă, tipică în astfel de situaţii, mai cu seamă că totul se poate rezolva foarte frumos şi uşor.
    Thx de feedback

  9. simplu / Ian 31 2009 1:32 am

    Adrian, nu stiu cine esti dar stiu sigur ca nu vei fii niciodata nici macar jumatate din ce este Orlando. Stii de ce? Pt. ca Orlando a avut o reactie sincera, directa si corecta, pe cand tu ai preferat sa te comporti ca un copil raspunzandu-i lui Andra in genul „da’ el a dat primul” in loc sa iti asumi „greseala” si sa o repari. Este jenant ca nici pana acum nu ai urmat exemplului lui Orlando, facand si tu corectura la tine pe site. Este usor sa arunci cu pietre dar este greu sa fii un domn. JENANT adica LIBERTATEA!

Lasă un răspuns

